Автомобільний світ багатий на знакові моделі, але лише деякі з них можуть похвалитися не лише комерційним успіхом, а й справжнім впливом на цілий бренд. До таких безперечно належить Škoda Fabia, чий п’ятимільйонний екземпляр нещодавно зійшов з конвеєра заводу в Млада Болеславі. Ця компактна та доступна модель, поряд з Octavia, стала справжнім стовпом сучасної історії чеської марки, її своєрідною візитівкою на європейському та світовому ринках, розповідає Автопілот.
З моменту своєї появи у 1999 році, перше покоління Fabia задало нові стандарти у своєму класі. Побудована на абсолютно новій платформі Volkswagen Group, вона вирізнялася вражаючою просторістю салону, практичністю, привабливим співвідношенням ціни та якості, а також низкою фірмових рішень Simply Clever, які так полюбилися власникам Škoda. Ця виграшна комбінація швидко зробила Fabia фаворитом як серед нових, так і серед постійних клієнтів по всій Європі та за її межами.
Сьогоднішнє, вже четверте покоління Fabia, продовжує славні традиції попередників, пропонуючи сучасні та економічні двигуни внутрішнього згоряння, а також передові системи безпеки. Враховуючи її незмінну популярність та стратегічну важливість для бренду, керівництво Škoda Auto прийняло рішення продовжити виробництво поточної Fabia і після 2030 року.

Андреас Дік, член правління Škoda Auto з виробництва та логістики, підкреслив важливість цієї події: «Досягнення позначки в п’ять мільйонів автомобілів Škoda Fabia – це справді виняткове досягнення як для нашої виробничої команди, так і для компанії в цілому. Вперше представлена у 1999 році як друга абсолютно нова модель, розроблена під егідою Volkswagen Group, Fabia швидко стала символом бренду та наріжним каменем нашої лінійки. Як модель початкового рівня Škoda, вона й донині залишається синонімом високоякісних автомобілів «Зроблено в Чеській Республіці». З огляду на постійний успіх поточного четвертого покоління – практичного, ефективного автомобіля, оснащеного сучасними технологіями та широким спектром функцій безпеки – ми продовжимо виробляти Fabia після 2030 року».
Дійсно, Škoda Fabia вже давно займає почесне місце серед бестселерів чеської марки. У 2024 році вона посіла третю сходинку за обсягами продажів Škoda у світі, з результатом у 117 100 поставлених одиниць. Перше покоління моделі було представлено на 58-му Франкфуртському автосалоні в 1999 році, ставши наступником популярної Felicia. Побудована на новій платформі, Fabia одразу запропонувала широкий вибір двигунів, трансмісій та типів кузова, заклавши міцний фундамент для подальшого успіху бренду на європейських ринках.

Окрім комерційного тріумфу, ім’я Fabia міцно увійшло в історію автоспорту. Починаючи з перших поколінь і до найсучасніших, ралійні версії Fabia, такі як Fabia Rally2, Fabia Rally2 evo та нинішня Škoda Fabia RS Rally2, є одними з найуспішніших автомобілів у своїх категоріях, демонструючи не лише швидкість, а й надійність та інженерну досконалість.
Протягом своєї історії Škoda Fabia пройшла через чотири покоління, кожне з яких пропонувало нові рівні доступної мобільності початкового рівня:
Перше покоління Škoda Fabia (1999–2008) дебютувало як п’ятидверний хетчбек довжиною 3960 мм. Вже менш ніж за рік з’явилася практична версія універсал, а у 2001 році – елегантний седан. Характерний стиль автомобіля став результатом роботи команди дизайнерів під керівництвом Дірка ван Брекеля. Побудована на передовій платформі PQ24, перша Fabia пропонувала широкий спектр бензинових та дизельних двигунів. Окремо варто згадати спортивну версію RS, випущену в березні 2003 року, з турбодизелем 1.9 TDI потужністю 96 кВт, яка поєднувала динаміку з економічністю.
Друге покоління Škoda Fabia (2007–2014) було представлено на Женевському автосалоні в березні 2007 року. Розроблена на тій же платформі, що й попередниця, вона стала на 22 мм довшою та на 47 мм вищою, пропонуючи ще більше простору для пасажирів та багажу. Через півроку з’явилася практична версія універсал. У 2009 році модельний ряд поповнився версією Scout з позашляховим дизайном та спортивною моделлю RS з бензиновим двигуном 1.4 TSI потужністю 132 кВт. Саме друге покоління Fabia познайомило покупців з популярною версією Monte Carlo, що вирізнялася спортивним стилем.

Третє покоління Škoda Fabia (2014–2022) дебютувало в жовтні 2014 року на Паризькому автосалоні. Побудована на сучасній платформі PQ26, вона отримала нові пропорції, ставши на 90 мм ширшою та на 30 мм нижчою за попередницю, що надало їй більш динамічного вигляду. Значно покращився рівень безпеки та комфорту: Fabia вперше стала доступна з системами Front Assist, адаптивним круїз-контролем та системою виявлення втоми водія. Фейсліфтинг 2018 року додав ще більше оновлень, включаючи повністю світлодіодні фари та систему контролю сліпих зон.
Четверте покоління Škoda Fabia (2021 – дотепер) з’явилося навесні 2021 року як п’ятидверний хетчбек, побудований на сучасній платформі MQB A0. Дизайн автомобіля був розроблений командою Škoda під керівництвом Олівера Стефані. Нове покоління Fabia стало ще більшим, перевищивши довжину в 4,1 метра, а об’єм багажника збільшився на 50 літрів до вражаючих 380 літрів. Автомобіль оснащується найсучаснішими функціями та системами, такими як автоматичне паркування та Travel Assist 2.0, що включає адаптивний круїз-контроль, передбачуваний захист пішоходів та велосипедистів, адаптивне ведення по смузі руху та розпізнавання дорожніх знаків.

Досягнення п’ятимільйонної позначки є яскравим свідченням не лише популярності моделі, а й відданості Škoda принципам створення якісних, практичних та доступних автомобілів. Fabia продовжує залишатися важливим гравцем на ринку компактних автомобілів, і її історія успіху, безсумнівно, матиме продовження і в наступні десятиліття.
Нагадаємо, що нещодавно Skoda представила оновлений кросовер Enyaq RS.