Ілон Маск роками обіцяв світові революцію у сфері міських перевезень — повністю автономні таксі, які зроблять Tesla найдорожчою компанією на планеті. І ось, здавалося б, цей момент настав. Проте гучний дебют роботаксі в американському Остіні виявився значно менш вражаючим, ніж очікувалося, і, схоже, лише підтвердив, що конкуренти далеко попереду, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.
Замість масового запуску сервісу, Tesla організувала PR-акцію для інфлюенсерів та журналістів, які мали на власному досвіді переконатися в надійності технології. План був простий: показати бездоганну роботу безпілотників, заспокоїти інвесторів та підвищити вартість акцій. Однак реальність виявилася не такою райдужною. Відео, що з’явилися в мережі, продемонстрували, як автомобілі Tesla порушують правила: перевищують швидкість, невпевнено проходять повороти та виїжджають за межі своєї смуги руху.
Відомо, що за кожним автомобілем дистанційно стежив оператор, готовий у будь-який момент натиснути кнопку екстреної зупинки. Скільки разів довелося втручатися в керування, щоб запобігти аварії, компанія не повідомляє, але сам факт такої необхідності свідчить про одне — система абсолютно не готова до самостійної роботи.
На тлі цього «успіху» особливо контрастно виглядають досягнення конкурентів. Наприклад, компанія Waymo (проєкт Google) вже здійснила понад 10 мільйонів поїздок на своїх автономних таксі в різних містах світу. Звісно, і в них трапляються збої, але їхня технологія вважається значно досконалішою та безпечнішою.
Проблеми Tesla криються в самій філософії Ілона Маска. Багато років тому він голосно назвав свою систему допомоги водієві «Автопілотом», хоча за фактом вона відповідала лише другому рівню автономності з п’яти. Це вводило водіїв в оману і призвело до сотень аварій, зокрема й смертельних. Прагнучи здешевити виробництво, Маск відмовився від використання радарів та лідарів — ключових компонентів систем автопілотування конкурентів, зробивши ставку виключно на камери.
Навіть перший постачальник обладнання для систем автономності розірвав співпрацю з Tesla, вважаючи, що їхні компоненти використовуються не за призначенням і не можуть гарантувати безпеку. У відповідь Маск почав розробку власних систем, але, як показує практика, вони все ще далекі від досконалості.
Результатом невдалого дебюту стало нове розслідування з боку Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США (NHTSA). До вже наявних справ щодо аварій за участю системи Full Self-Driving (FSD) додалася ще одна — про небезпечні маневри роботаксі в Остіні. Виїзд на зустрічну смугу, ігнорування дорожньої ситуації та проблеми з гальмуванням — це занадто серйозні порушення навіть для лояльних до інновацій американських регуляторів. Схоже, мрія про світ, залитий безпілотниками Tesla, відкладається на невизначений термін.