Німецький автогігант BMW ініціював масштабну сервісну кампанію, що охоплює практично всю лінійку сучасних електромобілів бренду. Причиною відкликання став програмний збій, який може призвести до раптового вимкнення електродвигуна під час руху, створюючи потенційно небезпечну ситуацію на дорозі, інформує Автопілот з посиланням на The Drive.
Під дію відкликання потрапили майже 71 000 седанів та кросоверів, зокрема моделі BMW i4 2022-2024 років, i4 eDrive35 та eDrive40 2025 року, i5 2024 року, i7 2023-2024 років та iX 2022-2024 років. Водночас у компанії заспокоюють: попри значну кількість автомобілів у кампанії, реальна кількість машин із дефектом, заснована на попередніх гарантійних зверненнях, становить менше 1%.
Проблема криється у програмному забезпеченні, відповідальному за контроль високовольтної системи. За даними BMW, у певних конфігураціях бортовий комп’ютер може помилково діагностувати так звану «подвійну несправність ізоляції». У відповідь на це, система безпеки в якості запобіжного заходу вимикає високовольтну систему. Перед відключенням двигуна на панелі приладів з’являється попереджувальне повідомлення, і водій має приблизно 15-20 секунд до повної втрати тяги.
Важливо зазначити, що навіть після вимкнення двигуна автомобіль не стає повністю некерованим. У BMW підкреслили, що підсилювачі керма та гальмівної системи продовжують працювати у штатному режимі, дозволяючи водію безпечно зупинити транспортний засіб.
Інженери BMW вперше дізналися про цю проблему ще у 2021 році, але через поодинокі випадки довго не могли точно визначити її причину. Після накопичення більшої кількості даних вдалося з’ясувати, що система безпеки, призначена для захисту від коротких замикань, спрацьовувала через «фантомні» електричні збої. Хоча точне джерело цих фантомних сигналів не було ідентифіковано, оновлене програмне забезпечення має запобігти випадковим спрацьовуванням системи безпеки.