Уявіть собі Corvette із середнім розташуванням двигуна та роторною силовою установкою. Звучить як мрія, що поєднує два легендарні світи, і яка могла стати реальністю. Нещодавно General Motors згадали про цей сміливий проєкт у рамках спеціальної серії публікацій, присвяченій автомобільній історії, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Сучасне восьме покоління Corvette, яке вражає своїм середньомоторним компонуванням та динамікою світового рівня, може здаватися революційним проривом. Проте ідея розмістити двигун за спиною водія виношувалася десятиліттями. Ще наприкінці 1960-х та на початку 1970-х років Chevrolet активно експериментувала з різними типами силових агрегатів у рамках програми Chevrolet Experimental Research Vehicle. Серед цих розробок був концепт XP-882 з роторним двигуном Ванкеля, а також його менш потужний «брат» XP-987GT з двороторним мотором.

Як зазначається в одному з анонсів компанії, початкова ставка на технологію Ванкеля означала, що майбутній Corvette мав бути більше про керованість, аніж про грубу потужність. Концепт вражав футуристичним дизайном з дверима типу «крило чайки» та мінімалістичним салоном, де головною окрасою стала цифрова панель приладів. Цей автомобіль значно випереджав свій час, але, на жаль, так і не вийшов за межі концептуальної стадії.

Роторні двигуни мали свої моменти слави, а найвідомішими представниками цієї технології стали спорткари Mazda. Однак концептуальний Corvette згодом відмовився від цієї технології, зберігши при цьому свої приголомшливі лінії. Легенда дизайну Білл Мітчелл дістав проєкт з архівів і встановив за сидіннями 6,6-літровий V8. Так у 1976 році народився Aerovette. Його пропорції, зі скороченим капотом і видовженою задньою частиною, виглядали фантастично збалансованими, кидаючи виклик італійським суперкарам.

Цей тріумфальний результат став гідною відповіддю європейським конкурентам. Своїм дизайном Мітчелл завдячував Зорі Аркус-Дантову, «хрещеному батьку» Corvette, який і запропонував модель із роторним двигуном, перш ніж піти на пенсію з GM у 1975 році, як зазначають автомобільні історики. На автошоу Aerovette викликав шквал припущень про те, чи нарешті марка перенесе двигун за спину водія. Ці спекуляції тривали ще кілька десятиліть, аж до дебюту середньомоторного C8 Corvette у 2019 році.

Для поціновувачів спорткарів та інженерних рішень середина 1970-х була особливим часом. Наприклад, Ferrari 308 з’явився в 1976 році, і можна стверджувати, що Aerovette затьмарював його своїм виглядом. Якби ранній концепт Аркус-Дантова потрапив у виробництво, поєднання витонченого кузова з компактним роторним двигуном, ідеальним для центрального розташування, було б чимось надзвичайним.

Після понад сорока років очікування середньомоторного Corvette багато хто став прихильником класичної передньомоторної схеми. Для багатьох еталоном для багатьох став C7 Corvette GS. І хоча поява C8 була довгоочікуваною, для деяких вона принесла легке розчарування. Та попри все, історія Aerovette завжди нагадуватиме нам про те, яким неймовірним міг би бути Corvette.

Exit mobile version