На тлі глобального спаду продажів та суперечливої репутації свого керівника, компанія Tesla шукає шляхи для пожвавлення інтересу до свого модельного ряду, який, за винятком Cybertruck, давно не оновлювався. Не маючи ресурсів на розробку другого покоління Model 3, виробник обрав інший шлях: максимальне здешевлення існуючої моделі шляхом відмови від низки функцій. Результатом стала поява нової базової версії Tesla Model 3 Standard за ціною $38,380, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Рекомендована роздрібна ціна нової комплектації стартує з $36,990, що на $5,500 менше, ніж у наступної версії. Однак до цієї суми слід додати $1,390 за доставку, $250 «комісії за замовлення», яка не повертається навіть у разі скасування, та символічні $10 «збору за шини». Таким чином, компанія намагається компенсувати знижку дрібними, але обов’язковими платежами, розраховуючи, що покупець не відмовиться від угоди через такі незначні суми.
Заощадження позначилися на ключових характеристиках. Запас ходу, за даними Tesla, зменшився з 584 до 516 кілометрів за циклом EPA, хоча офіційні урядові дані ще не містять інформації про нову модель. Розгін до 100 км/год тепер займає 5.8 секунди, що майже на секунду повільніше. Можливості швидкої зарядки Supercharger також погіршилися: за 15 хвилин автомобіль поповнює запас ходу на 273 км, що на 42 км менше, ніж у версії Premium RWD.
Однак найрадикальніші зміни торкнулися інтер’єру, який і раніше не вражав розкішшю. Саме на оснащенні салону Tesla зекономила левову частку згаданих $5,500. Стандартна модель отримала аудіосистему з 7 динаміками без сабвуфера. Більше того, автомобіль повністю позбавили радіоантени, а отже, і можливості приймати AM/FM-сигнали. Водіям доведеться насолоджуватися тишею, якщо вони опиняться в зоні без покриття мобільного зв’язку.
Список спрощень продовжується. Зник сенсорний екран для пасажирів другого ряду, що також перевело задні вентиляційні отвори на ручне керування. Сидіння отримали текстильні вставки замість веганської шкіри, а передні крісла втратили функцію вентиляції. Пасажири ззаду залишаться не тільки без підігріву, але й без електроприводу складання спинок. Також зникли замшеві елементи декору, фонове освітлення, а рульова колонка тепер регулюється лише механічно. Навіть бічні дзеркала втратили електроприводи для регулювання кута нахилу та автозатемнення.
Здешевлення торкнулося навіть підвіски. Якщо у дорожчих комплектаціях використовуються «частотно-залежні амортизатори», то версія Standard отримала прості «пасивні амортизатори». Це, ймовірно, негативно вплине на плавність ходу, зробивши поїздки менш комфортними, особливо для пасажирів, схильних до закачування.
Цікаво, що Model 3 Standard зберегла панорамний скляний дах, на відміну від базової Model Y, де його приховали за шаром тканини. Проте це може стати й недоліком, оскільки для найдешевшої версії доступний лише чорний колір салону, який сильніше нагрівається на сонці, а вентиляція передніх сидінь відсутня.
Отже, довгоочікуваний «народний» електромобіль від Tesla виявився не новою моделлю, а лише максимально спрощеною версією існуючої, до того ж значно дорожчою за обіцяні колись $25,000. На тлі таких конкурентів, як Hyundai Kona Electric ($34,460) або Nissan Leaf ($31,485), виникає питання про доцільність такої пропозиції. Чи вистачить цього кроку, щоб повернути прихильність покупців та стимулювати продажі, покаже лише час.