Обираєте авто, яке служитиме довгі роки? Тоді вам варто звернути увагу на моделі з так званими «двигунами-мільйонниками». Це ті самі мотори, здатні подолати мільйон кілометрів без капітального ремонту. Сучасні авто часто критикують за складність та ненадійність через велику кількість електроніки, однак і сьогодні можна знайти справжніх довгожителів, пише Автопілот.
Поняття це умовне. Адже будь-який мотор теоретично здатен працювати десятки років, якщо за ним правильно доглядати, регулярно обслуговувати, міняти мастило, охолоджуючу рідину, елементи ГРМ та інші розхідники. Та коли йдеться про справжніх «мільйонників», мається на увазі ресурс, який двигун проходить без заміни головки блока та блока циліндрів. Саме це відрізняє якісні мотори від тих, що потребують регулярних втручань.
Варто також враховувати, що показник пробігу в кілометрах не завжди є об’єктивним. Важливіше — скільки часу працював двигун, тобто мотогодини. Авто, що працює по 8 годин у заторах щодня, швидше вичерпує ресурс, ніж те, що проходить ті ж кілометри трасою.
Найвищий статус мають мотори, що витримують 1 000 000 км пробігу без капремонту. Чим простіше конструкція, тим більше шансів. Турбонаддув, складна електроніка та новітні системи екологічності скорочують ресурс. Найнадійнішими зазвичай вважають рядні шестициліндрові двигуни — збалансовані, без надмірних вібрацій. Але й класичні «четвірки» здатні на великі досягнення.
Toyota: лідер надійності
Японський гігант має кілька легендарних моторів. Наприклад, 3S-FE (2,0 л, 120–140 к.с.) ставили на Camry, Avensis, RAV4 та інші. Відомі також 1JZ-GE (2,5 л) і 2JZ-GE (3,0 л) — «легенди JDM» з надзвичайним ресурсом. І, звісно, 1UZ-FE — V8 об’ємом 4,0 л, який працював у Toyota Celsior (аналог Lexus LS). У дизельному сегменті — серія 1HD, яка встановлювалась на Land Cruiser та автобуси Coaster.
BMW: проти стереотипів
Хоч BMW часто критикують за складність і капризність, двигуни M30 і M50 — надійні шестициліндрові агрегати, які працювали на моделях 3, 5, 6 і 7 серій. Атмосферний V8 M60 теж встиг стати мільйонником, попри складну компоновку. А турбодизель M57 (2,5–3,0 л) встановлювався не лише на BMW, а й на Range Rover та Opel Omega B — і теж прославився надійністю.
Honda: скромна довговічність
Серія D (D15, D16) — чотирициліндрові атмосферники, які забезпечили Honda репутацію виробника найнадійніших моторів. Їх ставили на Civic, Accord, CRX, HR-V та навіть британські Rover.
Mitsubishi: 4G63 — двигун на всі випадки
Цей 2,0-літровий мотор (зокрема в атмосферній версії) славиться ресурсом і ставився на все — від пікапів до Lancer Evolution. Ліцензійні версії випускали Hyundai та китайські BAW. Турбована версія менш надійна, але атмосферник — справжній довгожитель.
Mercedes-Benz: дизельна класика
Рядні п’ятициліндрові дизелі OM617 (з 1974 р.) і OM602 (з 1985 р.) працювали на моделях W123, W124, W201, а також на Гелендвагенах, вантажівках та корейських SsangYong. Їхній ресурс підтверджено мільйонами кілометрів пробігу.
Volkswagen: 1.9 TDI PD
Один із найвідоміших дизелів — турбомотор 1.9 TDI з насос-форсунками. Надійний, економічний, встановлювався на Golf, Passat, Sharan, а також на авто Audi, Skoda, Seat. Після «дизельгейту» такі мотори стали рідкістю, але у свої часи були легендами.
General Motors: неочікувані рекордсмени
Американський Small Block V8 від Chevrolet, випускався півстоліття, славиться своєю живучістю. Buick 3800 — ще один надійний мотор V6. З європейських — Opel X20SE, простий 2,0-літровий бензиновий агрегат.
Всі згадані мотори мають щось спільне: регулярне технічне обслуговування, якісне мастило, уникання перегрівів і часті заміни витратних матеріалів. Службові авто частіше долають великі пробіги — таксі, маршрутки, корпоративні авто мають вищі шанси досягти мільйона.
Рекордсменом серед приватних авто став Volvo P1800, який належав Ірвіну Гордону — пробіг склав понад 5,25 млн км. Хоча мотор таки довелось ремонтувати.
Двигун-мільйонник — не міф. Надійність залежить не лише від конструкції, а й від ставлення власника до машини. Техобслуговування за регламентом, обережна їзда, якісні запчастини та правильна експлуатація здатні зробити з вашого авто довгожителя, який служитиме десятиліттями. Не обов’язково мати нову машину, щоб радіти життю за кермом — варто лише знати, який двигун обрати.