Коли мова заходить про надійність автомобілів, першими на думку спадають такі гіганти, як Toyota або Honda. Проте останнє дослідження від авторитетного видання Consumer Reports принесло несподіваний результат: на вершині рейтингу опинився інший японський бренд, посунувши багаторічних лідерів, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Згідно з даними на 2025 рік, саме Subaru було визнано виробником найнадійніших автомобілів. Щоб зрозуміти, як було сформовано цей рейтинг, варто заглибитись у методологію Consumer Reports. Організація щорічно проводить масштабне опитування серед своїх передплатників, збираючи дані про проблеми, з якими вони зіткнулися протягом останнього року експлуатації. Цього разу було проаналізовано інформацію про понад 300 000 транспортних засобів.
Власників авто просили детально розповісти про несправності у 20 ключових сферах, включаючи двигун, трансмісію, підвіску, гальмівну систему, клімат-контроль, якість збірки та роботу бортової електроніки. На основі цих даних кожній моделі присвоюється прогнозований бал надійності, а з них уже формується загальний рейтинг для кожного бренду за 100-бальною шкалою.
За результатами дослідження, Subaru очолила список з оцінкою 68 балів зі 100. На другому місці опинився преміальний підрозділ Toyota — Lexus — з результатом 65 балів, а сама Toyota посіла третю сходинку з 62 балами. Усі три бренди отримали статус “вище середнього” за шкалою надійності. Четверте місце дісталося Honda (59 балів), тоді як аутсайдерами стали Cadillac (27) та Rivian (14).
Секрет успіху Subaru криється в її консервативному підході до виробництва. Компанія дотримується філософії «повернення до основ»: обережні та поступові оновлення моделей, широке використання спільних компонентів для різних авто та відносно невеликий модельний ряд. Такий підхід мінімізує ризики, пов’язані з впровадженням нових, неперевірених технологій, які часто стають причиною проблем у перший рік випуску моделі.
Для порівняння, поки Toyota пропонує на ринку США понад двадцять різних моделей, Subaru обмежується лише дев’ятьма. У межах цієї компактної лінійки багато автомобілів, як-от Impreza, Crosstrek та WRX, мають спільну платформу та компоненти. Це не тільки спрощує виробництво, але й дозволяє швидше виявляти та усувати потенційні недоліки. Яскравим прикладом є популярний кросовер Forester, який з 2019 року пропонувався лише з одним варіантом силової установки.
Ключову роль у перемозі бренду відіграли індивідуальні оцінки моделей. Безумовним героєм став Subaru Forester, який отримав майже ідеальний бал надійності — 98 зі 100. Високі результати також показали Impreza (89), Crosstrek (75), Legacy (66) та Outback (61). Лише одна модель отримала оцінку нижче середнього — електромобіль Solterra (38), що, ймовірно, пов’язано з новизною технології.
Але чому ж Toyota, визнаний еталон надійності, поступилася позиціями? По-перше, варто зазначити, що третє місце для самої Toyota та друге для її люксового підрозділу Lexus — це все ще вражаюче досягнення. Основна причина незначного зниження рейтингу криється у великому та різноманітному модельному ряді. Наявність мінівенів, кількох позашляховиків та пікапів ускладнює виробничі процеси та збільшує ймовірність виникнення точкових проблем.
Загальну картину для Toyota зіпсували три моделі з низькими балами: електромобіль bZ4x (38), а також пікапи Tacoma (29) та Tundra (32). Враховуючи нещодавні повідомлення про проблеми з трансмісією у Tacoma та масштабне відкликання Tundra через дефекти двигуна, такі оцінки не є дивними. Якби не ці невдалі пікапи, Toyota цілком могла б зберегти лідерство.
Таким чином, завдяки своїй простоті та виваженості Subaru здобула заслужену перемогу в цьогорічному рейтингу надійності. Проте Toyota та Honda залишаються зовсім поруч. Цей звіт вкотре доводить, що при виборі автомобіля важливо аналізувати не лише репутацію бренду, а й надійність конкретної моделі, яка вас цікавить.