Компанія Porsche офіційно представила електричну версію свого флагманського кросовера, встановивши нову планку продуктивності для сімейних автомобілів. Новий Porsche Cayenne Electric 2026 модельного року у версії Turbo здатний долати чверть милі за приголомшливі 9,9 секунди, що робить його одним із найшвидших серійних SUV у світі, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Цей неймовірний результат став можливим завдяки двомоторній силовій установці, яка в режимі Launch Control видає 1139 кінських сил та 1106 Нм крутного моменту. У звичайному режимі руху потужність обмежена 844 к.с., але спеціальна кнопка на кермі миттєво додає ще 173 к.с. для максимального прискорення. Заявлений розгін до 100 км/год займає лише 2,5 секунди. Для порівняння, під час випробувань Lucid Gravity Grand Touring з його 828 к.с. показав час 10,9 секунди на чверті милі, а плагін-гібридний Cayenne Turbo E-Hybrid подолав цю дистанцію за 11,3 секунди.
Окрім флагманської версії Turbo, буде доступна і базова модифікація Cayenne Electric. Її силова установка розвиває 435 к.с. та 615 Нм, що дозволяє розганятися до 100 км/год за 4,5 секунди. Максимальна швидкість обмежена на позначці 230 км/год. Незважаючи на шалену динаміку, електромобіль не втратив своєї практичності й здатен буксирувати причіп масою до 3,5 тонн, що є чудовим показником для електричних кросоверів.
В основі нового Cayenne лежить 800-вольтова архітектура, успадкована від моделей Taycan та Macan Electric. Це дозволяє використовувати надшвидкісні зарядні станції потужністю до 400 кВт. Завдяки цьому акумулятор ємністю 113 кВт∙год можна зарядити з 10% до 80% менш ніж за 16 хвилин. Інженери також приділили значну увагу системі рекуперації енергії, потужність якої досягає 600 кВт — на 200 кВт більше, ніж у Taycan. Це означає, що 97% усіх повсякденних гальмувань можуть виконуватися лише електродвигунами без залучення фрикційних гальм.
Керування таким потужним автомобілем забезпечує передове шасі. У стандартну комплектацію входить адаптивна пневматична підвіска Porsche Active Suspension Management, а для версії Turbo доступна система Porsche Torque Vectoring Plus. Опційно пропонується система Porsche Active Ride, яка не тільки миттєво регулює висоту підвіски, але й активно протидіє кренам кузова в поворотах, забезпечуючи неймовірну стабільність та комфорт. Повнокероване шасі з можливістю повороту задніх коліс на 5 градусів робить великий кросовер напрочуд маневреним.
Дизайн екстер’єру еволюціонував у бік покращення аеродинаміки. Довжина автомобіля зросла на 5,6 см, а колісна база — майже на 13 см. Пропорції стали більш витягнутими, що нагадує універсал. Коефіцієнт аеродинамічного опору становить лише 0,25, що досягається завдяки активним заслінкам, гладкому днищу та адаптивному спойлеру. Особливістю версії Turbo є висувні аеродинамічні елементи на бампері, які оптимізують повітряні потоки на високих швидкостях.
Інтер’єр Cayenne Electric отримав нову концепцію з домінантою цифрових дисплеїв. Перед водієм розташована 14,25-дюймова OLED-панель приладів, а центральне місце займає вигнутий екран Flow Display. Для пасажира опційно доступний власний 14,9-дюймовий сенсорний екран. Важливо, що Porsche зберіг фізичні перемикачі для клімат-контролю та регулятор гучності. Завдяки збільшеній колісній базі значно зріс простір для ніг задніх пасажирів, а об’єм багажника зі складеними сидіннями досягає 1588 літрів.
