Хоча поточний Toyota Land Cruiser можна вважати духовним спадкоємцем FJ Cruiser через його незграбний дизайн та ретро-елементи, тепер з’явився офіційний наступник — новий Land Cruiser FJ. Це серійна версія концепту Compact Cruiser EV, яку Toyota представила напередодні автосалону Japan Mobility Show. І хоча в деяких матеріалах компанія називає його прототипом, це вже не просто концепт-кар, адже старт виробництва заплановано на середину 2026 року, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Навіть на офіційних фотографіях важко одразу оцінити реальні розміри автомобіля. Новий FJ має колісну базу трохи менше 259 см та загальну довжину близько 457 см. Це означає, що він приблизно на 28 см коротший за колісною базою та на 35 см за загальною довжиною, ніж Land Cruiser Prado (відомий у США просто як Land Cruiser). Це ставить його в дещо незвичне становище: його колісна база на кілька сантиметрів коротша, ніж у Ford Bronco Sport, хоча загальна довжина на 18 см більша. Автомобіль не можна назвати крихітним, але за американськими стандартами він залишається досить компактним, хоча й не настільки мініатюрним, як Suzuki Jimny.
Тих, хто пам’ятає концепт Compact Cruiser EV і сподівався на появу електричного позашляховика від Toyota, доведеться розчарувати. Натомість Land Cruiser FJ буде оснащений атмосферним 2,7-літровим чотирициліндровим бензиновим двигуном, що видає лише 160 кінських сил та 245 Нм крутного моменту. Хоча розміри автомобіля ідеально підходять для багатьох ринків, з таким двигуном він, ймовірно, здаватиметься повільним навіть у порівнянні з меншим та більш аеродинамічним Subaru Crosstrek.
Попри це, Toyota наполягає, що новий Land Cruiser FJ буде надзвичайно здібним на бездоріжжі. Він побудований на тій самій платформі IMV, що й мініатюрний пікап Hilux Champ. Окрім системи повного приводу, що підключається, Toyota заявляє, що артикуляція коліс нового FJ відповідає показникам легендарного Land Cruiser 70-ї серії. Він також трохи вужчий за Bronco Sport, що має полегшити проїзд вузькими стежками. На жаль, компанія поки не розкрила ключові позашляхові характеристики, такі як дорожній просвіт та кути в’їзду/з’їзду.
Однак усе це не матиме значення для покупців зі США та Європи. У розмові з головним інженером Toyota Масаєю Учіямою, про яку писали журналісти, він підтвердив, що FJ вироблятимуть у Таїланді та продаватимуть у Південно-Східній Азії, Африці, на Близькому Сході та в Латинській Америці. Для ринку США він виявився занадто малим. «Планів щодо Америки чи Європи немає», — заявив Учіяма. Тож поки нам залишається лише переконувати себе, що двигун надто слабкий, і ми б все одно його не полюбили.