Минулого року Tesla представила перше значне оновлення для Model 3 з моменту її запуску, яке спочатку з’явилося в Китаї, а потім у Північній Америці. Редизайн приніс аеродинамічні покращення, елегантні стилістичні зміни та тихіший салон завдяки акустичному ламінованому склу. Проте, схоже, компанія не збирається зупинятися на досягнутому, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.
У регуляторних документах Китаю було помічено нову версію під назвою «Model 3+». Це задньопривідний варіант з одним двигуном, який поєднує ефективність такої трансмісії з високою енергетичною щільністю батареї NMC від LG, що раніше була зарезервована лише для повнопривідних версій. Згідно з даними китайських регуляторів, така конфігурація має на меті забезпечити найдовший запас ходу серед усіх існуючих Model 3.
Для контексту, базова задньопривідна Model 3 у Китаї з батареєю LFP на 62,5 кВт⋅год долає 634 км за циклом CLTC, тоді як повнопривідна версія Long Range з NMC-акумулятором на 78,4 кВт⋅год досягає 753 км. Об’єднавши ефективність заднього приводу з вищою продуктивністю батареї NMC, нова Model 3+, за оцінками аналітиків, зможе подолати понад 800 км за циклом CLTC. Це стане новим стандартом для моделі.
Окрім збільшеного запасу ходу, новинка отримає й приріст потужності. Документація Міністерства промисловості та інформаційних технологій Китаю (MIIT) вказує на задньопривідний двигун потужністю 302 кінські сили, що є значним кроком уперед порівняно з 260-сильним мотором у поточній базовій версії. Це зробить автомобіль не лише більш витривалим, але й динамічнішим.
За наявною інформацією, Tesla планує встановити ціну на нову модифікацію на рівні близько 270 000 китайських юанів, що еквівалентно приблизно 37 600 доларам США за поточним курсом. Таким чином, Model 3+ займе нішу між базовою задньопривідною та повнопривідною версіями Long Range. Очікується, що запуск на китайському ринку відбудеться на початку вересня.
Варто зазначити, що вимірювальний цикл CLTC, який використовується в Китаї, зазвичай демонструє більш оптимістичні показники, ніж американський стандарт EPA. Тому реальний запас ходу в повсякденних умовах, ймовірно, буде дещо нижчим за заявлені цифри. Проте, навіть з урахуванням цієї поправки, приріст дальності обіцяє бути суттєвим.
Поява Model 3+ відкриває цікаві перспективи для американського ринку. Автовиробник уже пропонує у США задньопривідну версію Long Range з батареєю NMC на 79,7 кВт⋅год та запасом ходу 584 км за циклом EPA. Впровадження нової конфігурації з більш ефективним поєднанням батареї та двигуна може наблизити показник EPA до позначки у 640 км.
Технічна реалізація такого кроку виглядає цілком можливою. Двигун, ймовірно, має глобальне походження, а не є специфічним для Китаю, а батареї NMC вже виробляються на заводах Tesla у США. Ключовими факторами стануть вартість, складність виробничого процесу та попит споживачів на ще одну комплектацію. Якщо збільшення запасу ходу виявиться значним, ця версія може стати високоефективним варіантом для тих, хто цінує максимальну автономність.