Дев’яності роки минулого століття були справді золотою епохою для автомобільної індустрії. Здавалося, кожен виробник перебував на піку форми, випускаючи легендарні моделі одна за одною. Однак не все було так безхмарно, адже щоб по-справжньому оцінити шедеври, потрібні були й відверті провали. Саме такі автомобілі, що стали розчаруванням десятиліття, і зібрали в один великий антирейтинг, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Відкриває наш список автомобіль, який став синонімом небезпеки. Кабріолет Pontiac Sunfire, що випускався з 1995 по 1997 рік, мав жахливі показники безпеки. Під час краш-тестів на швидкості 56 км/год ймовірність серйозних травм для пасажирів сягала 49%. Важко уявити гіршого кандидата на звання найпровальнішого авто.
Жоден список поганих автомобілів 90-х не буде повним без згадки про Cadillac Catera. Навіть для найгірших машин зазвичай можна знайти хоча б один позитивний аспект, але не у цьому випадку. Catera увійшов в історію як цинічна спроба ребрендингу Opel Omega, яку ніхто так і не зміг полюбити чи хоча б виправдати.
Спроба преміумбрендів створити доступний автомобіль часто закінчується провалом, і BMW 318ti — яскравий тому приклад. Ця модель була дорожчою за свого прямого конкурента Nissan 240SX, але при цьому поступалася йому в потужності та швидкості. Окрім передньої частини в стилі E36, автомобіль виглядав похмуро та дешево, особливо всередині.
Якщо говорити про бюджетні автомобілі, то Geo Metro був справжньою «бляшанкою на колесах». Оснащений 60-сильним двигуном з автоматичною коробкою передач і позбавлений підсилювача керма, він був справжньою пасткою для водія. Його кузов був настільки тонким, що, здавалося, у ньому можна було пробити діру одним ударом кулака.
Окремої згадки варті мінівени General Motors, відомі як «пилососи»: Chevrolet Lumina APV, Oldsmobile Silhouette та Pontiac Transport. Їхній футуристичний дизайн, який мав вражати, натомість викликав лише подив і швидко застарів. Сьогодні зустріти такий автомобіль на дорозі — велика рідкість, адже від їхньої дивної зовнішності втомились навіть найвідданіші шанувальники.
Навіть легендарні марки припускалися помилок. Ferrari 348, попри свій статус, виявився вкрай ненадійним та нервовим автомобілем. Один з власників поділився досвідом, як поїздка на вихідні перетворилася на стрес через постійні побоювання поломки. Автомобіль був настільки примхливим, що довелося повернутися додому, так і не діставшись до місця призначення, що назавжди зруйнувало мрію про Ferrari.
Серед інших американських невдач виділяється Oldsmobile Cutlass Ciera 1992 року. Цей автомобіль був настільки поганим у порівнянні з його японським конкурентом Honda Accord того ж року, що це викликало лише подив. Він став символом того, як американський автопром програвав у боротьбі за якість.
Ціла марка Geo стала об’єктом насмішок у 90-х. Її автомобілі вважалися неофіційним транспортом водіїв доставки піци — дешевим, повільним і абсолютно позбавленим будь-якого стилю чи комфорту.
Buick Regal, хоч і був надійним завдяки двигуну 3800 і комфортним, заслужив звання «автомобіля для бабусь». Для молодих ентузіастів він був уособленням нудьги. Деякі версії були настільки спрощені для літніх водіїв, що в них навіть не було стандартного перемикача світла.
Іноді автомобіль потрапляє до списку поганих просто через особисті асоціації. Так сталося з Chevy Cavalier, який запам’ятався багатьом лише тому, що на ньому їздила колишня дівчина.
Завершує цей парад невдах Plymouth Prowler. Якщо Mazda Miata — це завжди правильна відповідь, то Prowler — її повна протилежність. Автомобіль з яскравим дизайном, але абсолютно провальним технічним оснащенням, він став нагадуванням, що одна лише зовнішність не може врятувати погану інженерію.