На найбільшому у світі автомобільному ринку, китайському, з’явився новий потужний гравець, здатний створити серйозні проблеми для американського гіганта Tesla. Китайський бренд Xpeng офіційно представив електричний кросовер G7, який за розмірами та характеристиками є прямим конкурентом Model Y, але має значно привабливішу ціну, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.
Головною перевагою новинки є її вартість. Xpeng оголосив стартову ціну на G7 у 195,800 юанів, що еквівалентно приблизно $27,325. Для порівняння, базова версія Tesla Model Y на китайському ринку наразі коштує від 313,500 юанів, або ж $36,770. Таким чином, G7 виявляється суттєво доступнішим, що може стати вирішальним фактором для багатьох покупців.
Покупцям пропонуються на вибір дві версії літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів. Базова комплектація Max оснащена батареєю ємністю 68,5 кВт⋅год, що забезпечує орієнтовний запас ходу у 602 км за китайським циклом вимірювання CLTC. Версія з розширеним запасом ходу Long-range Max отримала акумулятор на 80,8 кВт⋅год, що дозволяє проїхати до 702 км на одному заряді. Її вартість починається з 205,800 юанів ($28,720). Топова версія Ultra обійдеться у 225,800 юанів ($31,510).
Наразі Xpeng підтвердив лише задньопривідну версію з одним електродвигуном потужністю 292 кінські сили. За даними виробника, цього достатньо, щоб розігнати G7 до 100 км/год за 6,5 секунди. Ефективності сприяє аеродинамічний дизайн з коефіцієнтом опору 0.238, що є досить гладким показником, хоча й трохи поступається Model Y (0.230). Також автомобіль оснащений адаптивною підвіскою, яка за допомогою штучного інтелекту підлаштовується під дорожні умови за мілісекунди.
Особливу увагу приділено технології зарядки. Xpeng заявляє, що G7 здатний відновити до 436 км запасу ходу всього за 10 хвилин на швидкісній зарядній станції. Крім того, автомобіль підтримує функцію Vehicle-to-Load (V2L), дозволяючи живити зовнішні електричні прилади потужністю до 6 кВт.
Всередині п’ятимісного кросовера панує мінімалізм та технологічність. Центральне місце займає 15,6-дюймовий сенсорний екран, а також 87-дюймовий проєкційний дисплей з доповненою реальністю, розроблений у співпраці з Huawei. Пасажири другого ряду мають власний 8-дюймовий екран для керування кліматом. Бездротова зарядка для смартфонів потужністю 50 Вт доступна як для передніх, так і для задніх пасажирів.
Щодо практичності, G7 пропонує 818 літрів вантажного простору за задніми сидіннями, що майже ідентично показнику Model Y. Однак, якщо скласти задній ряд, загальний об’єм збільшується до вражаючих 2276 літрів, що на 255 літрів більше, ніж у Tesla. Хоча передній багажник (франк) у G7 значно менший, це компенсується додатковим відсіком під підлогою основного багажника об’ємом 119 літрів.
Топові комплектації Ultra оснащені двома потужними ШІ-чіпами Turing, які, за твердженням Xpeng, забезпечать підтримку автопілота 3-го рівня. Цю функцію планують активувати через оновлення програмного забезпечення в грудні, після отримання відповідних дозволів від регуляторів.
Старт продажів виявився успішним: Xpeng повідомив про 10,000 попередніх замовлень за перші 46 хвилин. Хоча це менше, ніж 200,000 замовлень на інший китайський кросовер Xiaomi YU7 за три хвилини, це все одно є тривожним сигналом для Tesla. Поява G7 та інших численних китайських електромобілів демонструє, як місцеві бренди поступово витісняють іноземних конкурентів не лише на внутрішньому ринку, але й починають експансію в Європу, де продажі Tesla вже знижуються. І хоча G7 навряд чи з’явиться в США через поточну політичну ситуацію, для Tesla проблеми можуть виникнути на всіх інших ринках світу.