Ми цінуємо потужність і комфорт, але останніми роками один фактор при виборі автомобіля набув першочергового значення — безпека. Саме від неї залежить, чи зможете ви піти з місця аварії на своїх двох, чи не зможете піти взагалі. Сучасна безпека — це набагато більше, ніж просто міцний кузов; це складний симбіоз пасивних та активних систем захисту, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

До пасивних елементів належать подушки безпеки, ремені, ударостійке скло, зони деформації та посилена клітка салону. Активні системи, такі як ABS та контроль стійкості, доповнюються передовими комплексами допомоги водієві (ADAS). Ці технології кардинально змінили підхід до безпеки, дозволяючи автомобілям активно запобігати зіткненням без втручання людини. Системи екстреного гальмування, моніторингу сліпих зон та утримання в смузі руху стали новою нормою.

Незалежну оцінку безпеки надають авторитетні організації, як-от європейська Euro NCAP та американські NHTSA й IIHS. Вони проводять жорсткі краш-тести, оцінюючи захист дорослих пасажирів, дітей, вразливих учасників руху та ефективність допоміжних систем. На основі їхніх висновків можна виділити бренди, які встановлюють найвищі стандарти.

Коли мова заходить про безпеку, першим на думку спадає Volvo. Цей бренд подарував світові триточковий ремінь безпеки і, що важливо, дозволив іншим автовиробникам безкоштовно використовувати цей патент. У 2008 році компанія запустила амбітну кампанію Vision 2020 з метою досягти нульової смертності чи серйозних травм у нових автомобілях Volvo. Хоча абсолютної мети досягти не вдалося, ймовірність фатального результату в Volvo значно нижча за середні показники.

Сучасні моделі, як-от XC90 та XC60, поєднують структурну міцність платформи SPA з високоміцної борної сталі та передові системи ADAS, що використовують лідари для попередження про небезпеку і навіть здатні взяти керування на себе. Навіть компактний електрокросовер EX30 отримав найвищі оцінки за безпеку.

Протягом десятиліть Subaru вважався нішевим брендом для поціновувачів повного приводу. Однак з 2010 року компанія зробила безпеку своїм пріоритетом і швидко стала постійним лідером у рейтингах IIHS. Філософія Subaru базується на двох стовпах: симетричний повний привід, що забезпечує максимальне зчеплення з дорогою, та унікальна система ADAS під назвою EyeSight.

На відміну від радарних систем конкурентів, EyeSight використовує дві стереокамери для точного розпізнавання об’єктів, зокрема пішоходів і велосипедистів. Це дозволяє ефективно працювати адаптивному круїз-контролю та системі екстреного гальмування. Крім того, кільцеподібна рама посилення кузова надійно захищає пасажирів при бічних ударах і перекиданні. Моделі Ascent, Outback та Forester регулярно отримують найвищі нагороди за безпеку.

Японський гігант Toyota заслужив репутацію виробника надзвичайно надійних автомобілів, але їхня увага до безпеки не менш вражаюча. Основою цього є глобальна архітектура TNGA (Toyota New Global Architecture), розроблена для оптимального поглинання енергії удару, та фірмовий комплекс Toyota Safety Sense (TSS). Платформа TNGA не тільки міцна, але й має низький центр ваги, що покращує керованість і стійкість.

Важливо, що комплекс TSS є стандартним обладнанням для більшості нових моделей, від Corolla до Land Cruiser. Він включає систему запобігання зіткненням з функцією виявлення пішоходів, попередження про виїзд зі смуги та динамічний радарний круїз-контроль. Такі моделі, як RAV4 та Camry, стабільно очолюють рейтинги безпеки IIHS та NHTSA.

Ford також демонструє серйозну увагу до безпеки. Як і конкуренти, компанія розробила власний пакет систем ADAS під назвою Co-Pilot 360, який встановлюється на більшість автомобілів бренду. Він поєднує автоматичне екстрене гальмування, моніторинг сліпих зон, утримання в смузі та адаптивний круїз-контроль. Значний внесок у безпеку робить широке використання високоміцної борної сталі в конструкції платформ, зокрема в рамі пікапа F-150. Такі моделі, як Explorer та електричний Mustang Mach-E, отримують високі оцінки від американських та європейських агенцій.

На відміну від багатьох виробників, Tesla дуже активно просуває свої технології ADAS, об’єднані в системі Autopilot. Цей комплекс, що базується на камерах, включає не лише функції автопілотування, а й передові системи автоматичного кермування та гальмування, що забезпечує бренду високі бали за роботу асистентів безпеки. При цьому пасивний захист також на висоті: масивна батарея, інтегрована в підлогу, значно підвищує жорсткість кузова і знижує центр ваги. Відсутність традиційного двигуна спереду дозволила створити збільшену зону деформації. Завдяки цим факторам моделі Tesla, зокрема Model Y та Model 3, регулярно отримують п’ять зірок у тестах NHTSA та Euro NCAP.

Exit mobile version