Практично кожна розмова про електромобілі неминуче торкається теми вартості заміни тягової батареї. Цей аргумент часто використовують як скептики, так і люди, що щиро переймаються можливою фінансовою пасткою. І хоча раніше побоювання мали певне підґрунтя, новітні дослідження доводять, що цей страх значною мірою перебільшений, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Аналітична компанія Recurrent, що спеціалізується на моніторингу стану акумуляторів електрокарів, провела масштабну роботу з вивчення цього питання. Експерти дійшли висновку, що хоча деякі ранні моделі справді страждали від прискореної деградації батарей, сучасні технології кардинально змінили ситуацію. За словами Ліз Найман, директора з ринкових досліджень Recurrent, необхідність повної заміни акумулятора є надзвичайно рідкісним явищем. Вона визнає, що виробничі дефекти трапляються, але це радше виняток, аніж правило для автомобілів, що вже перебувають в експлуатації.

Цифри, які опублікували профільні медіа, підтверджують ці висновки. Якщо виключити з вибірки масові відкличні кампанії через виробничі дефекти, як це було з Chevrolet Bolt та Hyundai Kona, то загальний показник заміни батарей становить лише близько 4%. При цьому статистика сильно викривлена через старіші моделі. Для електромобілів першого покоління, випущених з 2011 по 2016 рік, цей показник сягав 8,5%. Для другої генерації (2017-2021) він впав до 2%, а для найсучасніших авто, вироблених з 2022 року, становить мізерні 0,3%.

Звісно, новіші автомобілі об’єктивно рідше потребують ремонту через вік, але ключову роль відіграє саме технологічний прогрес. Зріліші технології завжди надійніші в довгостроковій перспективі. Яскравим прикладом є ранній Nissan Leaf, який не мав ефективної системи охолодження батареї, що призводило до її швидкої деградації в певних кліматичних умовах. Цей досвід став важливим уроком для всієї індустрії.

З появою другого покоління електромобілів, таких як Chevrolet Bolt та ранні Tesla Model 3, технології зробили величезний крок уперед. Як зазначає Найман, виробники суттєво покращили системи терморегуляції та управління батареями. Сучасні алгоритми роботи Battery Management System (BMS) дозволяють підтримувати акумулятор в оптимальних умовах, що значно подовжує термін його служби. Наразі експерти Recurrent прогнозують, що батареї в нових електромобілях без проблем прослужать щонайменше 15 років.

Чи означає це, що окремі випадки відмов повністю виключені? Звичайно, ні. Але для цього існують тривалі гарантійні зобов’язання виробників, які зазвичай покривають батарею набагато довше, ніж основну гарантію на автомобіль. Варто також пам’ятати, що автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння так само не застраховані від необхідності капітального ремонту або повної заміни двигуна, вартість яких може бути порівнянною з ціною нової батареї. Жодна складна техніка не є вічною, і двигуни не є винятком.

Exit mobile version