Світовий автомобільний ринок постійно зростає — лише у 2024 році було продано понад 74 мільйони нових легковиків. Але кількість — не завжди синонім прибутку. Один із брендів примудряється заробляти стільки на одному авто, скільки іншим потрібно продавати десятками. Йдеться про Ferrari, яка очолила рейтинг прибутковості серед автовиробників, пише Автопілот.
Італійський виробник суперкарів у 2024 році продав лише 13 752 автомобілі, але цього вистачило, щоб заробити 1,88 мільярда євро чистого прибутку. Таким чином, з кожної проданої машини компанія отримує в середньому 136 700 євро прибутку. Це абсолютний рекорд і демонстрація того, як працює бізнес-модель, побудована на ексклюзивності, престижі та високій маржі.
Для порівняння: Toyota, яка є глобальним лідером за обсягами продажів (понад 9 мільйонів авто за рік), повинна реалізувати приблизно 50 автомобілів, аби заробити стільки ж, скільки Ferrari заробляє з одного.
У десятці прибуткових брендів також Porsche, Mercedes-Benz, BMW і навіть Tesla. Проте їхній прибуток на одиницю продукції істотно нижчий. Наприклад, Porsche отримує близько 18 140 євро з одного авто, а Tesla — лише 3 800 євро. Такі показники пояснюються ширшим модельним рядом, вищими витратами на виробництво та агресивнішою стратегією зростання.
Найнижчий прибуток серед масових брендів мають Suzuki та Renault — всього 1 130 і 1 140 євро відповідно. Це цілком логічно, адже їхні автомобілі орієнтовані на бюджетний сегмент, де маржа мінімальна.
Зовсім інша ситуація — серед молодих брендів, що вийшли на ринок електромобілів. Lucid, наприклад, на кожному проданому авто втрачає понад 283 000 євро. У збитку також Rivian, Nio, Xpeng і Leapmotor. Основна причина — висока собівартість, інвестиції в інфраструктуру та невелика кількість реалізованих авто.
Щоб налагодити виробництво “з нуля”, такі компанії вкладають сотні мільйонів у розробку платформ, будівництво заводів, налагодження ланцюгів постачання. Це природний етап для молодих гравців, але прибутковості їм ще доведеться досягати роками.
Наразі Ferrari зберігає унікальне становище: продаючи мало — заробляє більше всіх. Але з розвитком електромобільного ринку та зміною споживчих пріоритетів ситуація може змінитися. Нові технології, масове виробництво та поступове зниження витрат на електромобілі відкривають дорогу для Tesla та інших гравців, які можуть у майбутньому покращити маржу.
Однак поки що італійська формула розкоші й ексклюзивності залишається неперевершеною, і Ferrari — абсолютний чемпіон у гонці прибутковості.