Індія стрімко перетворюється на новий глобальний центр автомобільного виробництва, приваблюючи провідні бренди з Європи, Японії та США. Після десятиліть орієнтації на Китай, такі гіганти, як Tesla, Ford, Suzuki, Toyota та Honda, спрямовують мільярдні інвестиції у створення виробничих потужностей саме на індійській землі, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Хоча ще у 2021 році Ford фактично залишив індійський ринок, компанія кардинально змінила свою стратегію. Тепер вона планує інвестувати близько 370 мільйонів доларів у модернізацію свого заводу в Ченнаї для виробництва нових високотехнологічних двигунів на експорт, починаючи з 2029 року. Японські автовиробники, зокрема Toyota та Suzuki, готують спільні інвестиції на суму 11 мільярдів доларів для розширення виробничих потужностей та перетворення Індії на ключову експортну базу. Лише для Suzuki це дозволить збільшити річний випуск до вражаючих чотирьох мільйонів автомобілів. Honda, не розкриваючи точних цифр, також заявила про наміри перенести виробництво в Індію.
Компанії, що вже мають виробничі бази в країні, такі як Nissan та Renault, також планують нарощувати обсяги. Вони інвестують 600 мільйонів доларів у модернізацію існуючого підприємства, щоб перетворити його на експортний хаб. Volkswagen оголосив про інвестиції в один мільярд євро, прагнучи стати «гіперлокальним» гравцем, як розповів генеральний директор VW Бернхард Майєр виданню The Times of India. MG Motor також планує вкласти 100 мільйонів доларів для зміцнення своїх позицій на місцевому ринку.
Ще зовсім недавно ситуація була іншою. General Motors та Ford залишали Індію, посилаючись на низьку рентабельність та непередбачуваний попит. Що ж так кардинально змінило правила гри для світових автовиробників?
Основна причина, що спонукає бренди до таких операційних змін, полягає у прагненні мінімізувати витрати. Вартість робочої сили, землі та логістики в Індії є суттєво нижчою, ніж у Китаї. Крім того, місцеві постачальники комплектуючих готові йти на подальше зниження цін, сподіваючись на довгострокові партнерські відносини зі світовими гігантами автомобільної промисловості.
Цей зсув також частково зумовлений ціновими війнами та жорсткою конкуренцією з боку китайських виробників електромобілів, які активно завойовують європейський ринок. На цьому тлі Індія виглядає як острівець політичної стабільності. Важливим стимулом стала урядова програма стимулювання виробництва (PLI), ініційована прем’єр-міністром Нарендрою Моді. В рамках цієї схеми компанії отримують фінансові заохочення за розміщення виробництва в Індії та виготовлення продукції на експорт.
Окрім цих переваг, Індія може похвалитися третім за величиною автомобільним ринком у світі. Це перетворює її з ринку, що розвивається, на повноцінний виробничий центр, здатний підтримувати масштабне глобальне виробництво. Для розуміння масштабу, за період з 2023 по 2024 рік у країні було вироблено п’ять мільйонів автомобілів, з яких близько 800 тисяч відправили на експорт.
Хоча цей обсяг значно поступається 30-мільйонному показнику, якого досяг Китай у 2023 році, Індія пропонує молодший внутрішній ринок та сприятливу політичну кон’юнктуру з величезним простором для зростання. Якщо ця динаміка збережеться, Індія може стати тим, чим був Китай у 2000-х роках — найбільш економічно ефективною та глобально інтегрованою автомобільною фабрикою світу. Головним викликом буде здатність логістичних мереж, інфраструктури та ланцюгів постачання встигати за такими амбітними темпами розвитку.
