На кожній великій АЗС водіям пропонують вибір: звичайний бензин чи його дорожчий «преміальний» аналог. Виробники такого пального обіцяють чимало переваг: від вищої потужності та меншої витрати до очищення двигуна від нагару. Однак експерти попереджають, що в деяких випадках таке паливо може не просто не принести користі, а й серйозно нашкодити автомобілю, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.

Основна небезпека чатує на власників старих автомобілів із великим пробігом. Справа в тому, що пальне преміум-класу містить потужні мийні присадки. Здавалося б, це плюс, адже вони мають очищати паливну систему та камеру згоряння. Але на практиці все складніше. У двигунах, що пропрацювали багато років, утворюється шар нагару на стінках циліндрів та поршнях. Іноді цей нагар виконує роль своєрідного ущільнювача, компенсуючи природний знос деталей.

«Добавки, що містяться в преміум-пальному, можуть вимити ці відкладення. В результаті нагар потрапляє в моторну оливу, а головне — зникає ущільнення між поршнем і циліндром. Це призводить до падіння компресії, а отже, і до зниження потужності двигуна, а не до її зростання», — пояснює експерт сервісної мережі ProfiAuto Адам Ленорт. Крім того, вимиті з паливної системи забруднення можуть забити форсунки, що призведе до дорогого ремонту.

Ще одна група ризику — автомобілі, випущені до кінця 1990-х років. Багато з них не обладнані датчиком детонації. Цей пристрій дозволяє блоку управління двигуном адаптуватися до пального з різним октановим числом, коригуючи кут випередження запалювання. Високооктановий бензин горить повільніше за звичайний, що запобігає детонації («стуку пальців») у сучасних високофорсованих моторах.

Якщо ж у двигуні немає датчика детонації, він не може «зрозуміти», що в бак залили пальне з вищим октановим числом. Процес згоряння сповільнюється настільки, що паливо-повітряна суміш не встигає повністю згоріти за робочий такт. Як наслідок, автомобіль не тільки не отримує обіцяного приросту потужності, а навпаки, може її втратити. На щастя, більшість автомобілів, вироблених у XXI столітті, мають необхідні датчики та легко адаптуються до преміального пального.

Тож кому справді варто переплачувати? Паливо з вищим октановим числом рекомендоване для сучасних автомобілів зі складними двигунами, особливо турбованими або з високим ступенем стиснення. Також його варто використовувати, якщо це прямо вказано в інструкції з експлуатації вашого авто. В інших випадках, особливо якщо ваш автомобіль має солідний вік та пробіг, краще зупинити вибір на стандартному пальному.

Як альтернативу механіки пропонують використовувати професійні присадки до пального. За умови регулярного застосування вони можуть дати схожий ефект очищення системи, але коштуватимуть значно дешевше. Отже, перед тим як тягнутися до пістолета з написом «преміум», варто добре зважити, чи справді ваш автомобіль цього потребує.

Читайте також, як підвищити вартість вживаного автомобіля на 20%.

Exit mobile version