Багатьох водіїв рано чи пізно починає мучити цікавість: а що ж станеться, якщо одночасно натиснути на педалі газу та гальма? Однак, мало хто наважується свідомо провести такий експеримент зі своїм автомобілем, побоюючись серйозних поломок. І це абсолютно правильно, адже подібні дії навряд чи принесуть щось хороше вашому транспортному засобу. Хоча в окремих випадках, наприклад, у автоспорті, досвідчені гонщики можуть використовувати комбінацію натискання на газ та гальмо для оптимізації проходження поворотів або виконання складних трюків, у звичайних дорожніх умовах одночасне натискання обох педалей “до упору” призводить до блокування коліс і одночасної спроби розкрутити двигун. Оскільки колеса втрачають можливість обертатися, вся потужність, що виробляється двигуном, зустрічає опір трансмісії, створюючи в її елементах екстремальні навантаження, інформує Автопілот.
У випадку автомобіля з механічною коробкою передач, за умови, що “коробка” не перебуває в нейтральному положенні, а ввімкнена на будь-яку передачу, натискання на педаль газу призведе до зростання обертів двигуна. У цей момент фрикційні диски зчеплення почнуть прослизати один відносно одного, що супроводжуватиметься характерним запахом горіння. Подальше ігнорування цієї ситуації та продовження “газування” з затиснутим гальмом може призвести до серйозних поломок шестерень у самій коробці передач. Однак, найімовірніше, першими повністю вийдуть з ладу диски зчеплення.
Загалом, подібний сценарій є справедливим і для автомобілів з роботизованими коробками передач та варіаторами. По суті, основна відмінність полягатиме лише у вартості відновлення працездатності автомобіля після такого необдуманого експерименту, і з цієї точки зору механічна коробка передач виявляється більш економічним варіантом. Як зазначає Ukr.Media, існує й інша можлива реакція автомобіля на одночасне натискання газу та гальма – двигун може просто затихнути, зупинений нерухомою трансмісією.
Якщо ж спробувати одночасно натиснути на педалі газу та гальма в автомобілі з автоматичною коробкою передач, відбуватиметься схожий процес. Проте, замість зчеплення, основний удар прийме на себе гідротрансформатор. Його насосне колесо почне шалено обертатися під дією двигуна, в той час як ведене колесо залишиться нерухомим через заблоковані гальма. Підвищене тертя в робочій рідині коробки передач, що виникне внаслідок цього, дуже швидко призведе до її перегріву. У старих моделях автомобілів з автоматичною коробкою передач це могло закінчитися поломкою гідротрансформатора. Однак, у більшості сучасних автомобілів з “автоматом” електроніка, якщо не одразу “задушить” двигун, зафіксувавши нетипову ситуацію “газ у підлогу – гальмо в підлогу”, то при перших же ознаках перегріву коробки передач зробить це напевно. Завдяки цьому трансмісія, найімовірніше, залишиться неушкодженою.
Раніше Автопілот розповів, як правильно економити пальне в заторах.