Кожен водій знає звичний ритуал на АЗС, але іноді він порушується через дрібну, але тривожну проблему — відсутність потрібної марки пального. Що робити, коли у вашому баку майже порожньо, а на заправці є лише 92-й бензин замість рекомендованого виробником 95-го? Чи можна ризикнути і залити те, що є, чи краще викликати евакуатор?, інформує Автопілот з посиланням на UaMotors.

Щоб зрозуміти потенційні наслідки, варто розібратися в ключовій відмінності між цими видами пального. Цифра в маркуванні (92, 95, 98) позначає октанове число — показник стійкості бензину до детонації, тобто передчасного самозаймання в циліндрах двигуна. Чим вище октанове число, тим краще паливо протистоїть стисненню і згорає більш контрольовано та ефективно. Сучасні двигуни, особливо з турбонаддувом або високим ступенем стиснення, розраховані саме на пальне з октановим числом не нижче 95. Воно забезпечує максимальну віддачу потужності та оптимальну витрату.

Що ж станеться, якщо проігнорувати рекомендації виробника і залити в бак А-92? Наслідки можуть варіюватися від ледь помітних до критичних:

1. Зниження потужності та динаміки. Через менш ефективне згоряння двигун не зможе розвивати свою повну потужність. Це буде особливо помітно під час обгонів, руху на підйомах чи при різкому прискоренні.

2. Збільшення витрати пального. Щоб компенсувати втрату потужності, водію доведеться сильніше тиснути на педаль газу. Як результат, економія на вартості бензину буде знівельована його підвищеною витратою.

3. Ризик детонації. Це найнебезпечніший наслідок. Детонація — це, по суті, мікровибухи в циліндрах, які створюють надмірне навантаження на поршні, шатуни та колінчастий вал. Сучасні автомобілі оснащені датчиками детонації, які коригують кут випередження запалювання, щоб запобігти пошкодженням, але їхні можливості не безмежні. Постійна робота двигуна в таких умовах призводить до прискореного зносу та може закінчитися капітальним ремонтом.

4. Забруднення двигуна та вихлопної системи. Неповне згоряння пального з низьким октановим числом сприяє утворенню нагару на свічках запалювання, клапанах і в камері згоряння, а також може швидше вивести з ладу каталізатор.

Так чи можна все ж таки використовувати А-92? Так, але лише у виняткових випадках і з дотриманням певних правил. Якщо ви опинилися в ситуації, коли іншого виходу немає, залийте мінімально необхідну кількість пального, щоб доїхати до перевіреної АЗС з потрібним бензином. Під час руху на 92-му уникайте різких прискорень, високих обертів та великих навантажень на двигун. Рухайтеся спокійно та плавно.

Систематична заміна 95-го бензину на 92-й заради уявної економії — це свідоме скорочення ресурсу двигуна вашого автомобіля. Вартість потенційного ремонту в десятки разів перевищить будь-яку вигоду від використання дешевшого пального. Завжди дотримуйтесь рекомендацій автовиробника, адже вони створені для забезпечення довгої та надійної роботи вашого авто.

Читайте також, в які машини краще не заливати преміальний бензин.

Exit mobile version