З 1 січня 2025 року набуває чинності Закон України “Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів” (№ 3720-ІХ), який покликаний реформувати систему страхування “автоцивілки”. Цей документ був розроблений за участі Національного банку України (НБУ) і, за словами експертів, наблизить ОСЦПВ до європейських стандартів.

Про ключові нововведення в ОСЦПВ розповів Сергій Савчук, директор департаменту методології регулювання небанківських фінансових установ НБУ, у своїй колонці для NV Бізнес.

Основні зміни в ОСЦПВ

Підвищення страхових сум

Закон передбачає суттєве збільшення страхових виплат:

  • За пошкодження майна: з 160 тис. грн до 250 тис. грн.
  • За шкоду життю та здоров’ю: з 320 тис. грн до 500 тис. грн.

З 2026 року ліміти виплат ще зростуть:

  • За шкоду життю: до 1 млн грн на одну особу.
  • Для всіх постраждалих у ДТП: до 20 млн грн.
  • За пошкодження майна: до 2 млн грн.

“Зростання вартості поліса цілком виправдане, адже нововведення стосуватимуться кожного етапу взаємодії з ‘автоцивілкою’: від купівлі поліса до врегулювання збитків і виплат у разі ДТП”, — зазначив Сергій Савчук.

Нові правила ремонту автомобілів

Після ДТП вартість ремонту буде покриватися повністю. Для авто на гарантії використовуватимуться нові оригінальні деталі, а для інших — ліцензійні. Це дозволить забезпечити якісний ремонт транспортних засобів.

Прив’язка ціни поліса до історії водія

Ціна поліса залежатиме від поведінки водія на дорозі. Водії, які не створюють аварійних ситуацій, платитимуть менше, тоді як винуватці ДТП отримають дорожчі страхові поліси. Це стимулюватиме більш відповідальну поведінку за кермом.

“Історія водія буде враховуватися під час визначення вартості страхування. Це особливо стосуватиметься тих, хто був винуватцем ДТП”, — пояснив Савчук.

Для пільгових категорій населення залишиться можливість оформлення поліса зі знижкою 50%.

Електронні поліси

З 2026 року паперові поліси скасовують, а всі страхові договори будуть укладатися виключно в електронному форматі. Інформація про поліси вноситиметься до єдиної бази даних МТСБУ. Це дозволить знизити ризики шахрайства на ринку.

“Скасування паперових полісів допоможе припинити напівлегальну торгівлю страховими документами за заниженими цінами, яка роками спотворювала конкуренцію на ринку”, — наголосив експерт.

Причини змін

В Україні обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності діє вже 27 років. Проте поліс “автоцивілки” часто сприймався водіями як формальна вимога, необхідна лише для перевірок поліцією. Нова система покликана виправити цей підхід і забезпечити справедливе та прозоре врегулювання збитків.

“Новий закон спрямований на те, щоб усунути недоліки попередньої системи, забезпечити ефективність і прозорість на всіх етапах взаємодії зі страховиками”, — підсумував Сергій Савчук.

Зміни в ОСЦПВ, які набудуть чинності з 2025 року, зроблять страхування більш ефективним і прозорим. Підвищення страхових сум, перехід на електронні поліси, облік історії водія та нові правила ремонту забезпечать справедливість і якість послуг, сприяючи безпеці на дорогах України.

Exit mobile version