Сучасні автомобільні двигуни є складними та надійними агрегатами, здатними прослужити сотні тисяч кілометрів за умови правильної експлуатації. Однак багато водіїв, навіть не підозрюючи про це, власноруч скорочують ресурс мотора, неправильно використовуючи оберти. Крайнощі — як надто високі, так і надто низькі оберти — однаково шкідливі для «серця» автомобіля, інформує Автопілот з посиланням на AmperCar.

Небезпека «червоної зони» на тахометрі, яка для бензинових моторів зазвичай починається з 6000–7000 об/хв, а для дизельних — з 4500–5500 об/хв, є досить очевидною. Постійна їзда на максимальних обертах створює екстремальні навантаження на всі рухомі частини двигуна, призводить до його перегріву та прискореного зносу. Хоча обмежувач обертів і не дасть двигуну вийти з ладу миттєво, така агресивна манера водіння може призвести до необхідності дорогого капітального ремонту вже на пробігу 150–200 тисяч кілометрів.

Проте інша крайність — їзда на надто низьких обертах, так звана «їзда внатяг» — є не менш небезпечною, хоча багато водіїв помилково вважають її економною. Коли двигун працює під навантаженням на мінімальних обертах, паливно-повітряна суміш згорає неефективно. Це призводить до утворення нагару на свічках запалювання, клапанах та в камері згоряння. Крім того, такий режим роботи створює шкідливі вібрації та підвищує навантаження на трансмісію та зчеплення. Як наслідок, замість економії водій отримує підвищену витрату пального та ризик передчасного ремонту.

Найкращою стратегією для довговічності двигуна є дотримання «золотої середини». Оптимальний діапазон обертів для більшості автомобілів у звичайному режимі руху знаходиться в межах 2000–4000 об/хв. У цьому режимі двигун працює стабільно, ефективно та без зайвих навантажень.

Досвідчені водії також радять час від часу проводити профілактику. Для цього потрібно періодично, кожні 2–3 тисячі кілометрів, на добре прогрітому двигуні давати йому попрацювати на підвищених обертах, розкручуючи до 4000–5000 об/хв. Це допомагає очистити камеру згоряння та свічки від нагару. Однак таку процедуру варто проводити на автомобілях, що вже пройшли обкатку, тобто з пробігом понад 30 тисяч кілометрів.

Читайте також про звичку, яка непомітно “вбиває” коробку передач.

Exit mobile version