Для багатьох водіїв далекі поїздки асоціюються зі значними витратами на пальне, проте досвідчені професіонали знають секрет, який дозволяє суттєво заощадити. Ключовим фактором є швидкість, адже існує оптимальний швидкісний режим, при якому витрата бензину мінімальна. Для більшості сучасних легкових автомобілів цей показник становить 80-90 км/год. Саме на цих швидкостях двигун працює в найбільш економічному режимі обертів, а опір повітря ще не стає критично високим, розповідає український автомобільний портал Автопілот.
Збільшення швидкості до 110-120 км/год може призвести до зростання витрати палива на 15-25%, а при швидкості 130 км/год і вище – на 30-40% і більше. Причиною тому є аеродинамічний опір, який зростає пропорційно квадрату швидкості. Це означає, що подвоєння швидкості збільшує опір повітря вчетверо, змушуючи двигун споживати значно більше палива для подолання цієї сили.
Фахівці суворо дотримуються економічного режиму, включаючи крейсерську швидкість 80-90 км/год і намагаючись підтримувати її максимально стабільно, але не забувайте звертати увагу на обмеження швидкості, які діють на різних ділянках дороги. Якщо автомобіль обладнано круїз-контролем, його варто використовувати, адже він підтримує швидкість точніше, ніж нога водія, виключаючи зайві мікророзгони.
Окрім контролю швидкості, є й інші важливі фактори економії палива: правильно накачані шини знижують опір коченню, прибраний з даху багажник покращує аеродинаміку, а закриті вікна на трасі запобігають утворенню турбулентності та збільшенню вітрильності. Плавні розгони та передбачення дорожньої ситуації, що дозволяє рідше гальмувати, також помітно заощаджують пальне. Дотримуючись цих простих правил, ви помітно зменшите частоту візитів на заправку. Економія 10-20% на довгій дистанції – це цілком реальний результат, перевірений багатьма кілометрами шляху.
Раніше Автопілот показав лампочку на приладовій панелі, яку ніколи не можна ігнорувати.