Кожен водій хоча б раз помічав, як із вихлопної труби його автомобіля капає вода або йде біла пара. Зазвичай це не викликає занепокоєння, але іноді може бути тривожним сигналом про серйозну несправність. Розбираємось, коли краплі з глушника є нормою, а коли варто негайно їхати на СТО, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Найчастіше вода у вихлопній системі — це абсолютно нормальне явище. Вона є природним побічним продуктом процесу згоряння пального у двигуні внутрішнього згоряння. Молекули води (H₂O) утворюються під час роботи каталітичного нейтралізатора, а також у вигляді конденсату через різницю температур між гарячими вихлопними газами та холодним металом глушника, особливо в прохолодну погоду. Тож якщо ви бачите кілька крапель чистої води або легку білу пару, яка швидко зникає, хвилюватися не варто.

Однак існують і менш оптимістичні причини появи води. Якщо краплі перетворюються на постійний потік або супроводжуються густим білим димом, це може вказувати на серйозну проблему, яка потенційно коштуватиме вам чималих грошей. Найчастіший винуватець — пробита прокладка головки блоку циліндрів (ГБЦ).

Прокладка ГБЦ — це ключовий елемент, що герметизує з’єднання між блоком циліндрів та його головкою. Вона витримує екстремально високий тиск і температуру. Якщо її цілісність порушена, охолоджуюча рідина починає просочуватися в циліндри. Там вона змішується з паливно-повітряною сумішшю і згоряє, утворюючи надмірну кількість водяної пари, яка виходить через вихлопну систему. Заміна прокладки ГБЦ — одна з найдорожчих операцій, а ігнорування проблеми може призвести до повного виходу двигуна з ладу.

На щастя, відрізнити небезпечний симптом від норми досить просто. Перш за все, перевірте рідину з вихлопної труби на дотик і запах. Якщо це просто вода (можливо, з домішками сажі, що надає їй чорного кольору), але без жирної плівки та сторонніх запахів — усе гаразд. Якщо ж рідина на дотик масляниста, це може означати, що вода змішалася з мастилом або паливом — ознака пробитої прокладки або навіть тріщини в блоці циліндрів.

Звертайте увагу і на дим. Легка біла пара, особливо на непрогрітому двигуні в холодну погоду, є нормою. А ось густий білий дим, що не зникає навіть після повного прогріву, — це прямий наслідок потрапляння антифризу в циліндри. Синій, чорний або сірий дим також свідчать про різні несправності, які не варто ігнорувати. Якщо ви помітили будь-який з цих тривожних сигналів, найкращим рішенням буде якомога швидше звернутися до кваліфікованих механіків для діагностики.

Читайте також, як визначити несправність двигуна за кольором вихлопу.

Exit mobile version